Dietetyk

Konsultacje z dietetykiem, czyli dietetyk z doświadczeniem klinicznym, który wie jak nam skutecznie pomóc.

Konsultacja z dietetykiem klinicznym – Marianną Płońską

Dyplomowany dietetyk Marianna Płońska – studia skończyła na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Jej głównym obszarem zainteresowań jest profilaktyka i leczenie otyłości, a także dieta w różnych chorobach metabolicznych. Swoją pracę dyplomową pisała z dietetyki sportowej, od wielu lat aktywnie korzysta z siłowni, swoich sił próbuje również w fitnessie i bieganiu. Jest pasjonatką pysznego jedzenia, zdrowego stylu życia i kawy. Dietetyka i sport to jej sposób na pełne zdrowia i uśmiechu życie.

Marianna Płońska ułożyła dla Państwa diety, które są do nabycia na w naszym sklepie internetowym.

Wszystkie diety są dostępne na miesiąc, dwa tygodnie i na 7 dni. Dla klientów bardziej wymagających, na każdym etapie odchudzania przewidziana jest konsultacja z dietetykiem klinicznym. Możliwe jest również ułożenie diety dedykowanej z uwzględnieniem upodobań smakowych. Praca zdalna spowodowała, że mamy coraz mniej ruchu na co dzień, co jest zagrożeniem dla naszej figury. Stały dostęp do lodówki powoduje, że coraz częściej w ciągu dnia podjadamy. Co robić żeby nie przytyć pracując z domu?

Mówią, że wiedza i doświadczenie to mądrość, ale kiedy dodamy pasję, to…

Dietę można uzupełniać warzywami z mrożonek. Dzięki głębokiemu mrożeniu zachowują pełnię składników odżywczych.  Uważajmy, aby kupować te naturalne, nieprzetworzone, ponieważ w sklepach łatwo trafić na warzywa mrożone w różnego typu gotowych sosach. Pamiętajmy, aby wybierać jak najmniej przetworzone produkty.  Dlaczego? Bo one są źródłem cukrów prostych, niekorzystnych tłuszczów nasyconych i izomerów trans kwasów tłuszczowych. Obróbka termiczna warzyw powinna być krótka, bo niektóre składniki (jak np. witamina C, kwas foliowy) ulegają rozkładowi w wysokiej temperaturze. Chcąc zapobiec nadmiernym stratom, należy skracać czas obróbki termicznej do minimum.

Dietetyk doradza z czego zrezygnować będąc na diecie lekkostrawnej

Co radzi dietetyk? Zrezygnuj z warzyw wzdymających. Chociaż groszek i fasola są smaczne i zdrowe, wywołują nieprzyjemne skutki uboczne. Ponieważ występujące w nich galaktocukry nie ulegają strawieniu, dopiero w jelicie grubym rozkładają je żyjące tam mikroorganizmy. Ze względu na to, że ten rozkład powoduje produkcję gazów, pojawiają się nieprzyjemne i często bolesne wzdęcia.

Zrezygnuj z mocnej kawy. Chociaż ma mnóstwo zalet, zakwasza organizm. Ponieważ zmniejsza też napięcia dolnego zwieracza przełyku, sprzyja to cofaniu się treści żołądkowej do przełyku i powstawanie refluksu.

Słodkie napoje gazowane zastąp niegazowaną wodą mineralną. Ponieważ herbata ma podobne właściwości do kawy, rozpocznij dzień jej filiżanką. Ze względu na to, że napary ziołowe także rozjaśniają umysł i dodają energii, zastąp nimi kolejne kawy.

Duże śniadanie jest ważne. Ale nie czekaj na kolejny duży posiłek, ponieważ duże posiłki wymagają wzmożonej pracy układu trawiennego. Jedz częściej małe porcje.

Ze względu na to, że wędliny są tłuste, a pieczywo wysokokaloryczne i przepełnione chemikaliami, zastąp je warzywami i owocami. Najlepsze do diety lekkostrawnej są: marchew, seler, pomidory (ale bez skórki), buraki, sałata lodowa, dynia, pietruszka i kabaczek oraz banany, morele i brzoskwinie, truskawki, maliny, jeżyny, jabłka, arbuz i winogrona (bez pestek).

Dietetyk radzi: Zejdź z kanapy

Wśród nas są też oczywiście i sportowcy, którzy chodzą na crossfit, biegają czy dźwigają ciężary na siłowni i wiele innych. Ludzie aktywni, którzy dbają o swoje zdrowie wciąż są częścią społeczeństwa. Wydają się być wzorem dla tych, którzy prowadzą kanapowy styl życia. Czy jednak zawsze tak jest?

Sprawa nie jest jednak tak oczywista. Uprawiając sport poprawiamy kondycję, rozwijamy ciało poprzez hipertofię mięśni (budowa większych, mocniejszych włókien mięśniowych) – to nie ulega wątpliwości. Często jednak odbywa się to kosztem stabilności i mobilności naszego ciała, co jest fundamentem w aspekcie zdrowego i długotrwałego działania naszego kręgosłupa. Także w uprawianiu sportu należy mieć umiar, skutkuje on bowiem kontuzjami, a także nadmierną eksploatacją wielu części naszego organizmu.

Spacer to pierwszy krok do zdrowia

Rzadko wybieramy spacer czy korzystanie z roweru, w końcu mamy do dyspozycji swoje samochody,. Najczęściej wybieramy komfort i wygodę. Dlaczego? Bo możemy! Jednakże należy pamiętać, że wszelkie skrajności są złe – z zasady.